Top

AMBALAJ TASARIMI VE ÖZELLİKLERİ

Trioart Reklam Ajansı

Trioart Reklam Ajansı

Ürünün korunmasını sağlayan, tüketicileri üzerindeki marka ve etiket ayrıntıları ile bilgilendiren ve üreticilerle perakendeci firmalar açısından taşıma, depolama, stoklama ve tutundurma kolaylıkları sağlayan, farklı maddelerden oluşturulmuş her türlü muhafaza, ambalaj olarak adlandırılabilir.

Ambalaj, ürünleri dış etkilerden koruyan; nakliye, depolama, dağıtım, tanıtım ve pazarlama işlemlerini kolaylaştıran; metal, kâğıt, karton, cam, plastik vb. malzemelerden yapılmış dış örtülerdir. Kısaca ambalaj, içinde ürün bulunan koruyucudur. Ürünü, çarpma, ıslanma, zedelenme gibi fiziksel etkilerden korur. Ambalaj ürünün tüketiciye en ekonomik yolla ulaşmasını sağlar, depolama kolaylığı yaratır.

Ambalajın mühim bir görevi de taşıdığı bilgilerle tüketiciye seçim ve kullanım kolaylığı sağlamasıdır. Ürünün piyasada tutulması, doğru ve etkili ambalajın seçimine olduğu kadar ambalajın tasarımına da bağlıdır. Gelişen görüntü teknolojileri ile beraber görsel iletişimin önem kazanması pek çok alanda insan davranışlarını etkilemektedir. Bu gelişimler ile günümüzde iletişim yazıdan çok görsel olarak gerçekleşmektedir. Grafik tasarım renk, illüstrasyon, fotoğraf ve tipografik elemanların bir araya gelmesi ile yazılı ve görsel mesajların doğru biçimde iletilmesini amaçlar.

Ambalaj üzeri grafik tasarım, kolaylıkla algılanabilmeleri için ürünün markası, illüstrasyonu, barkodu, uyarı işaretleri, tanımı ve türü bunun gibi bilgiler tasarımın görsel yönünü oluşturur. Burada mühim olan nokta ürünün hedeflenen tüketiciler açısından çekici kılınması ve satışının sağlanmasıdır. Doğru kararlar ve etkili bir grafik tasarım, ürünün bu hedeflere ulaşmasında etkili bir rol oynamaktadır.

Latest comments

Post a comment